Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου 2014

Απ' όλα έχει ο μπαξές

Καλή Χρονιά
με Υγεία και Αγάπη!

Μέχρι τώρα ασχοληθήκαμε με το πρόγραμμα
"Πίνακες ζωγραφικής: Παράθυρα σε κόσμους μαγικούς"
και την ένταξή του σε διάφορες θεματικές ενότητες.



Τώρα θα ασχοληθούμε με ένα άλλο πρόγραμμα, το οποίο φέρει τον τίτλο: "Απ΄ όλα έχει ο μπαξές''.

Στόχος του προγράμματος αυτού είναι τα παιδιά:
να κοινωνικοποιηθούν,
να συνειδητοποιήσουν τις ομοιότητες και τις διαφορές τους από τους άλλους,
να αποδέχονται τις ιδιαιτερότητες του άλλου χωρίς προκαταλήψεις και ρατσισμό,
να γνωρίσουν ήθη κι έθιμα άλλων λαών,
να γνωρίσουν τα ανθρώπινα δικαιώματα,
να μάθουν να επιλύουν τις συγκρούσεις με τους άλλους με θετικούς τρόπους
και φυσικά να παίξουν, να εκφραστούν και να δημιουργήσουν! 


Πηγές δραστηριοτήτων ή πηγές έμπνευσης για το πρόγραμμα αυτό αποτελούν:
Πρώτα και πάνω απ΄όλα:
Τα βιωματικά σεμινάρια θεατρικού παιχνιδιού με το Λάκη Κουρετζή.
Βήματα Για Τη Ζωή, της Νάντιας Κουρμούση και Βασίλη Κούτρα,
Εγχειρίδιο Για Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα, το οποίο μπορείτε να κατεβάσετε εδώ:

Δεξιότητες για Παιδιά του Δημοτικού, Προάγοντας την προστασία του παιδιού (ΚΕΘΕΑ), λεπτομέρειες εδώ:

205 Βιωματικές Ασκήσεις για Εμψύχωση Ομάδων (Ζάννα Αρχοντάκη - Δάφνη Φιλίππου / εκδ. Καστανιώτη): http://www.scribd.com/






Πρόγραμμα Ελέγχου των Συγκρούσεων (Σοφία Τριλίβα και Jiovanni Chimienti/ εκδ. Ελληνικά Γράμματα)

Παιδαγωγικά Παιχνίδια (Ελένη Καμπέρη - Τζουριάδου, Σταυρούλα Πανταζή)



Παραμύθια και
Ιστοσελίδες συναδέλφων , που θα αναφέρουμε στις επόμενες αναρτήσεις.  

Η λίστα θα συμπληρώνεται καθώς θα προχωράει το πρόγραμμα.



Το πρόγραμμα αυτό ξεκίνησε με πολλά πολλά πολλά
παιχνίδια εμπιστοσύνης και γνωριμίας.
Δεν θα επεκταθούμε σε αυτά, καθώς είναι γνωστά και υπάρχουν άφθονες πηγές δραστηριοτήτων.
Είναι όμως πολύ βασικό να δεθεί η ομάδα της τάξης μας προτού κάνουμε οτιδήποτε άλλο. Γι΄ αυτό αξίζει να δώσουμε στην ομάδα όσο χρόνο χρειαστεί για να το καταφέρει αυτό. 

Επίσης να αναφέρουμε ότι στην τάξη μας κάθε μέρα ορίζουμε έναν οδηγό.
Αυτή η τακτική προέκυψε πολλά χρόνια πριν, από την ανάγκη να οδηγεί κάποιος το τρενάκι, που φτιάχνουμε καθώς σχολάμε, χωρίς συγκρούσεις και αδικίες.
Φτιάχνουμε λοιπόν στην αρχή κάθε χρονιάς καρτέλες με τα ονόματα των παιδιών. Κάθε πρωί επιλέγουμε τυχαία ποιος θα είναι ο οδηγός μας. Τα ονόματα των παιδιών που επιλέγονται, μπαίνουν σε διαφορετική θέση από τα υπόλοιπα, για να μην μπερδευόμαστε!
Ο οδηγός, εκτός από το τρενάκι έχει κι άλλα καθήκοντα, ανάλογα τις ανάγκες του ημερήσιου προγράμματος. Σε αυτόν αναθέτουμε π.χ. να φέρει νερό για τα φυτά ή τη ζωγραφική, να μοιράσει τα χαρτιά, κτλ
Όμως, αυτός τοποθετεί την ημέρα και τον καιρό στον πίνακα, αρχίζει κάθε ομαδικό παιχνίδι, επιλέγει τον επόμενο παίχτη, κτλ.

4 σχόλια:

  1. Τι ωραία πράγματα κάνετε! Θα σας παρακολουθώ και θα περιμένω τη συνέχεια! Ο Κουρετζής φαινόταν και στις προηγούμενες αναρτήσεις! (Επηρεάζει ζωές αυτός ο άνθρωπος!!!) Το υλικό του ΚΕΘΕΑ εμείς το δουλεύουμε συχνά στο σχολείο από το 2005. Το συνιστώ. Το 10 Βήματα το είχα δανειστεί πρόπερσι να το διαβάσω αλλά να σου πω δε με πολυενθουσίασε, δε με ενέπνευσε, παρότι βλέπω πολλά σχολεία να το κάνουν. Όσο για το συγκεντρωμένο υλικό που ανέβασες σε χιλιοευχαριστώ γιατί έχω μια ιδέα για του χρόνου και κάνω έρευνα υλικού, κι αυτό θα μου φανεί πολύ χρήσιμο!
    Καλή χρονιά σου εύχομαι!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ευχαριστώ για το σχόλιό σου. Το υλικό του ΚΕΘΕΑ έψαχνα όλη μέρα να το βρω, αλλά δεν μπορώ να το κατεβάσω... Αν ξέρεις κάποιον σύνδεσμο, όχι μέσω scribd, σε παρακαλώ ενημέρωσέ με! Με τα Βήματα γίνεται πραγματικά χαμός φέτος καθώς το χρησιμοποιούν ως καινοτόμο πρόγραμμα. Εγώ απλά εντόπισα κάποιες πολύ ενδιαφέρουσες δραστηριότητες και θα τις χρησιμοποιήσω. Καλή συνέχεια!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. ΔΕΣ ΕΔΩ: http://agogiygeiasdatt.blogspot.gr/2013/02/blog-post_5.html
    ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΣΤΟΥΣ ΣΥΝΔΕΣΜΟΥΣ ΠΟΥ ΑΝΑΦΕΡΕΙΣ ΤΟΥ ΚΕΘΕΑ ΚΑΙ ΤΟΥ GOOGLE ΜΠΟΡΕΙΣ ΝΑ ΤΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΙΣ. ΣΤΟΝ ΠΡΩΤΟ ΤΑ ΕΧΕΙ ΟΛΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ (ΑΝΤΙΓΡΑΨΕ ΤΑ ΚΑΙ ΕΚΤΥΠΩΣΕ ΑΝ ΤΑ ΘΕΣ ΕΤΣΙ) ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΤΑ ΚΑΤΕΒΑΖΕΙΣ ΜΠΑΙΝΟΝΤΑΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΠΑΤΩΝΤΑΣ ΔΕΞΙΑ ΤΟ ΕΙΚΟΝΙΔΙΟ ΜΕ ΤΟ ΒΕΛΑΚΙ ΠΟΥ ΘΑ ΕΜΦΑΝΙΣΤΕΙ.
    ΕΛΠΙΖΩ ΝΑ ΣΕ ΒΟΗΘΗΣΑ! ΚΑΛΗΜΕΡΑ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Στο google είναι πολύ δυσανάγνωστο... οπότε θα εφαρμόσω αυτό που προτείνεις. Σ' ευχαριστώ!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή