Πέμπτη 25 Απριλίου 2013

ΠΑΣΧΑΛΙΝΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ



 εικόνα: www.netanimations.net

Φέτος οι πασχαλινές κατασκευές μας είχαν αρκετή δόση μαθηματικών μέσα τους:

Η πασχαλινή κάρτα μας στην πραγματικότητα είναι tangram λαγού:



Για τα πασχαλινά καλάθια μας χρησιμοποιήσαμε εφημερίδες για να φτιάξουμε το καλούπι και μετά κολλήσαμε κομμάτια από ρολό κουζίνας ακολουθώντας το εξής μοτίβο:
Κολλάμε ένα κομμάτι καφέ (εξωτερική πλευρά του ρολού) και ένα κομμάτι άσπρο (εσωτερική πλευρά του ρολού).
 
 


Έπειτα βάψαμε τα αυγουλάκια μας.

Αρχικά ζωγραφίσαμε ό,τι θέλαμε πάνω στα αυγά με λαδοπαστέλ.
Έπειτα τα βουτήξαμε σε βαφή. Τα σχέδιά μας έμειναν αναλλοίωτα!




Όταν στέγνωσαν, τα τοποθετήσαμε στα καλαθάκια μας. Επίσης βάλαμε και πασχαλινά σοκολατάκια. Όμως κάθε σοκολατάκι έπρεπε να το κερδίσουμε με το σπαθί μας!

 

Έτσι, για κάθε σοκολατάκι έπρεπε να περάσουμε μια δοκιμασία:




Να διασχίσουμε μια διαδρομή ισορροπώντας το σοκολατάκι στο χέρι μας...




Να βάλουμε καλάθι... 



Να περάσουμε εμπόδια, ισορροπώντας ένα σοκολατάκι πάνω σ' ένα κουταλάκι που κρατάμε ... στο στόμα μας!


Να παίξουμε κουτσό...




εικόνα: www.netanimations.net

ΓΡΑΦΗ:
 Ακροστοιχίδα με τη λέξη ΠΑΣΧΑ
και λέξεις σχετικές με το Πάσχα:
 


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:
 
Βρίσκουμε τα όμοια αυγά:
 


Ενώνουμε τα αυγά: 
 
Η ιδέα και το υλικό είναι από την ιστοσελίδα


ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ ΣΤΟΝ Η/Υ:

Στην ιστοσελίδα http://el.y8.com/games/Painted_Eggs μπορούμε να παίξουμε ένα παιχνίδι μνήμης:

Παρατηρούμε τα χρώματα του αυγού και μετά τα επιλέγουμε από την παλέτα δίπλα.


   
Επίσης, στην ιστοσελίδα www.pamebolta.gr προσπαθούμε να μαζέψουμε όσα περισσότερα αυγά μπορούμε πηδώντας τα εμπόδια:
 

Αν σας αρέσουν τα παζλ, μπορείτε να λύσετε μερικά
στις ιστοσελίδες: 



Ευχόμαστε σε όλους:
 
 





ΠΑΣΧΑ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Δευτέρα 22 Απριλίου 2013

Ο ΣΚΥΛΟΣ - ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Τα παιδιά θέλησαν να μιλήσουμε για τους ΣΚΥΛΟΥΣ.

εικόνα: www.cartoondesktop.com

Στην ερώτηση: Τι ξέρετε για τους σκύλους;
απάντησαν:

- Σκάβουν.
- Τρώνε κόκαλα, αποφάγια, ψωμί.
- Τους πάμε βόλτα.
- Πίνουν νερό.
- Πιάνουν ό,τι τους πετάξουμε.
- Γλείφουν.
- Δαγκάνουν.
- Κάνουν μπάνιο με τη γλώσσα τους.
- Είναι φύλακες.
- Κατουράνε.
- Τρέχουν.
- Παίζουν με τις γάτες.
- Γαβγίζουν.
- Μαλώνουν.
- Είναι κυνηγόσκυλα.
- Υπάρχουν διάφορες ράτσες.
- Έχουν 4 πόδια.
- Έχουν διάφορα χρώματα.
- Γεννάνε.


Στην ερώτηση: Τι θέλετε να μάθετε για τους σκύλους;
απάντησαν:

- Πώς είναι τα κόκαλά τους (σκελετός)
- Πώς βλέπουν; Βλέπουν τα χρώματα;
- Πώς αναπνέουν;
- Γιατί κυνηγάνε τις γάτες;
- Γιατί δαγκώνουν;

Στην ερώτηση: Πώς θα μάθουμε για τους σκύλους και τι θέλετε να κάνουμε με το θέμα αυτό;
απάντησαν:

- Να βρούμε πληροφορίες από βιβλία

-    "      "               "              "    το ίντερνετ.
- Να δούμε βίντεο.
- Να φτιάξουμε κατασκευές.
- Να παίξουμε θέατρο.
- Να παίξουμε παιχνίδια.
- Να παίξουμε παιχνίδια στον Η/Υ.
- Να διαβάσουμε παραμύθια.

Την επόμενη μέρα τα παιδιά έφεραν στο νηπιαγωγείο μας υλικό σχετικό με το σκύλο.

- Εγκυκλοπαίδεια.
- Παραμύθια.
- Φωτογραφία ενός παιδιού με κουταβάκια.
- Παιχνίδια - σκύλους.


ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ:

Από την εγκυκλοπαίδεια μάθαμε τα εξής:

Ανακαλύψαμε ότι οι σκύλοι έχουν πάρα πολλές ράτσες.
Άλλοι είναι καλοί φύλακες και άλλοι καλοί κυνηγοί.
Κάποιοι βοηθάνε τους βοσκούς, κάποιοι βοηθάνε τους τυφλούς, κάποιοι βοηθάνε τους αστυνόμους.
Κάποιοι είναι μεγαλόσωμοι και κάποιοι μικρόσωμοι.
Είναι πιστοί φίλοι του ανθρώπου.
Έχουν εξαιρετική όσφρηση και ακοή.
Το θηλυκό γεννάει 5-10 μωρά, τα οποία θηλάζουν.


Η εγκυκλοπαίδεια δεν μας απάντησε στα ερωτήματά μας, έτσι αναζητήσαμε περισσότερες πληροφορίες στο διαδίκτυο.

Έτσι είδαμε πώς είναι ο σκελετός τους:


Παρατηρήσαμε ότι ενώ αρχικά μας φαίνεται εντελώς διαφορετικός από του ανθρώπου, τελικά έχει πολλές ομοιότητες: έχει κρανίο, θώρακα, σπονδυλική στήλη, λεκάνη, άκρα. Βέβαια διαφέρει στην ουρά.

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ:
el.wikipedia.org/

- Πώς βλέπουν οι σκύλοι;
Οι ιστοσελίδες : thessalonikidogstraining.wordpress.com  και www.adespoto.gr/ μας δίνουν πληροφορίες για το θέμα αυτό. 

- Πώς αναπνέουν;
Στην ιστοσελίδα www.yesko.com/  παρατηρούμε ότι ο σκύλος διαθέτει πνεύμονες όπως ο άνθρωπος.

- Γιατί δαγκώνουν;
Απάντηση βρήκαμε στις ιστοσελίδες :
www.stardogs.gr/

www.adespoto.gr


-  Γιατί κυνηγάνε τις γάτες;
Η απάντηση στην ιστοσελίδα: http://www.triadis.gr/article10.php



ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ:

Ψάχνοντας στο διαδίκτυο ανακαλύψαμε διάφορες κατασκευές με σκύλους. Τα παιδιά επέλεξαν και καθένα έφτιαξε αυτό που του άρεσε περισσότερο:


Επίσης ένα παιδί πρότεινε να φτιάξουμε μία βάρκα μ' ένα σκύλο πάνω της. Τα υπόλοιπα παιδιά θέλησαν να φτιάξουν κι αυτά την κατασκευή αυτή:




ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ:

Διαβάσαμε το παραμύθι που έφερε ένα παιδί από το σπίτι του. 
Ο Αίσωπος έχει γράψει πολλά παραμύθια με ήρωες σκύλους. 
Ένα από αυτά μπορείτε να διαβάσετε και να ακούσετε στην ιστοσελίδα: http://www.paramuthoi.blogspot.gr/2012/08/blog-post.html

Επίσης στην ιστοσελίδα http://www.slideshare.net/leoxan/42674915 θα βρείτε ολόκληρο βιβλίο με μύθους του Αισώπου.
Εμείς διαβάσαμε "ο άχρηστος σκύλος" και "η εκδίκηση του σκύλου".


ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ:

ΠΟΙΟΣ ΓΑΒΓΙΣΕ;
Ένα παιδί κλείνει τα μάτια του και ένα άλλο γαβγίζει.
Το πρώτο προσπαθεί να καταλάβει ποιος γάβγισε.

Ο ΣΚΥΛΟΣ ΚΟΙΜΑΤΑΙ:
Ένα παιδί είναι σκύλος που κοιμάται και κοντά του έχει μία μαράκα.
Ένα παιδί προσπαθεί να του πάρει τη μαράκα χωρίς να κάνει τον παραμικρό θόρυβο.
Αν ο σκύλος ακούσει κάποιον ήχο, ξυπνάει και γαβγίζει.


ΣΚΥΛΑΚΙΑ ΑΚΟΥΝΗΤΑ ΑΜΙΛΗΤΑ ΑΓΕΛΑΣΤΑ.



ΛΑΓΩΝΙΚΑ: 
Το παιχνίδι περιγράφεται σε προηγούμενη ανάρτηση:
http://magikokapelo.blogspot.gr/2012/12/blog-post_7178.html

ΜΝΗΜΗΣ:
Βάζουμε μερικά κουκλάκια-σκυλάκια σε μια σειρά. Αφού τα παρατηρήσουν τα παιδιά, τα κρύβουμε και τους αλλάζουμε σειρά. Κάθε παιδί πρέπει να τα τοποθετήσει στην αρχική τους θέση.


ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΣΤΟΝ Η/Υ:
Ανακαλύψαμε το ακόλουθο παιχνίδι όπου ένα παιδί βγαίνει βόλτα με το σκυλάκι του και πρέπει να αποφύγει τα εμπόδια, πηδώντας ή σκύβοντας:
The Morning Walk 




ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:

tangram:
Ξεκινώντας από τα παρακάτω σχήματα: 


προσπαθούμε να συναρμολογήσουμε τους ακόλουθους σκύλους:





λύση:




 λύση:

Αριθμός 9:
Ο σκύλος θα φάει 9 κόκαλα. Μπορείτε να τα ζωγραφίσετε;


ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΖΑΡΙ
Στη μέση βάζουμε ξυλάκια = κόκαλα.
Κάθε παιδί = σκυλάκι κερδίζει τόσα κόκαλα όσα λέει το ζάρι.



ΓΡΑΦΗ:

Την ουρά του όλο κουνάει 
και το κόκαλο μασάει. 
Τι είναι;

Γράφουμε τη λέξη "ΣΚΥΛΟΣ" και ζωγραφίζουμε δίπλα σ' ένα σκύλο κάτι που του αρέσει και αρχίζει από σ:




Τέλος ας θυμηθούμε διάσημους σκύλους:

DROOPY: 


REKSIO:

PLUTO




Κλείνουμε με 2 αστεία βιντεάκια:







Σάββατο 13 Απριλίου 2013

Ο ΛΑΓΟΣ ΣΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΜΑΣ

Τα παιδιά έδειξαν ενδιαφέρον για τους λαγούς κι έτσι θα ασχοληθούμε με αυτό το θέμα ως σχέδιο εργασίας.

εικόνα: furryfaces.blogspot.gr




Στην ερώτησή μας:

- Τι ξέρετε για τους λαγούς;
τα παιδιά απάντησαν:

- Τρώνε καρότα.
- Σκάβουν.
- Τρέχουν.
- Πηδούν.
- Έχουν λαμπερά μάτια.
- Βλέπουν τη νύχτα.
- Τους κυνηγάνε άλλα ζώα και άνθρωποι.
- Τους τρώμε.
- 'Εχουν φουντωτή ουρά.
- Ζουν στο λιβάδι και στο δάσος.
- 'Εχουν δόντια κοφτερά.
- Έχουν ωραία αυτιά.
- Κρύβονται.
- Έχουν μουστάκια.
- 'Εχουν ροζ μύτη.
- Έχουν 4 πόδια.


 photo Flirting-Bunny.gif
Στην ερώτηση: 
- Τι θέλετε να μάθουμε και να κάνουμε με το θέμα αυτό;
τα παιδιά απάντησαν:

- Να διαβάσουμε βιβλία.
- Να βρούμε φωτογραφίες και βίντεο.
- Να παίξουμε παιχνίδια.
- Να παίξουμε θέατρο.
- Να μάθουμε ποιήματα και τραγούδια.
- Να μάθουμε παροιμίες.
- Να χορέψουμε.
- Να μην τους κυνηγάμε.
- Να τους κυνηγάμε.


Αρχικά βρήκαμε πληροφορίες για το λαγό στην ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΕΙΑ.

Έτσι μάθαμε ότι ο λαγός μπορεί να πηδάει ως 5-7 μέτρα.
Δεν σκάβει λαγούμια όπως το κουνέλι.
Τρώει λαχανικά.
Τα δόντια του μεγαλώνουν συνέχεια, γι' αυτό πρέπει να ροκανίζει για να τα μικραίνει.
Τα πίσω πόδια του είναι πιο μακριά.
Τα αρσενικά παλεύουν για να κερδίσουν το θηλυκό.



Η λαγουδίνα γεννάει μωράκια και τα θηλάζει.



Στην ιστοσελίδα: http://www.arkive.org/brown-hare/lepus-europaeus/  μπορούμε να βρούμε φωτογραφίες και βίντεο για τους λαγούς.


Παρατηρούμε φωτογραφίες και βίντεο 
και προσπαθούμε να καταλάβουμε γιατί:
- ο λαγός έχει μεγάλα αυτιά;
- τα μάτια του είναι στο πλάι;
- τα πίσω πόδια είναι μακριά;
κτλ.

Την επόμενη μέρα τα παιδιά έφεραν στο σχολείο υλικό σχετικό με τους λαγούς:

Παραμύθια 
Παιχνίδι
Παροιμίες
Τραγούδι
dvd bugs bunny





ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ

Διαβάζουμε τα παραμύθια που έφεραν τα παιδιά από το σπίτι τους.

Ο Αίσωπος έχει πει πολλά παραμύθια με λαγούς.
Το γνωστότερο είναι "ο λαγός και η χελώνα"
το οποίο μπορούμε να ακούσουμε στην ιστοσελίδα:



ΠΟΙΗΜΑΤΑ

Αφού επεξεργαστούμε το ποίημα, προσπαθούμε να βρούμε λέξεις που φτιάχνουν ομοιοκαταληξία:

εβγήκε-εβρήκε --> εμπήκε
βοσκήσει - γεμίσει --> λύσει
αέρα - πέρα --> σφαίρα
καημένο, ταραγμένο --> τρομαγμένο, μπουένο!

ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ:







ΓΡΑΦΗ:
Γράφουμε τη λέξη "ΛΑΓΟΣ" και ζωγραφίζουμε λαγούς στο περιβάλλον που ζουν.







 




ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ:
αριθμός 8
(Ο λαγός έφαγε 8 καρότα)



ΤΑΝΓΚΡΑΜ:
Στην ιστοσελίδα: http://spoonful.com/sites/default/files/0108_Bunny-Tangrams.pdf βρήκαμε τάνγκραμ.



ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΕ ΖΑΡΙ:
Ο ΛΑΧΑΝΟΚΗΠΟΣ: Κάθε λαγός τρώει τόσα λαχανικά όσα δείξει το ζάρι.


ΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ

Στο διαδίκτυο ψάχνουμε κατασκευές με λαγούς.
Κάθε παιδί επιλέγει αυτή που του άρεσε περισσότερο και προσπαθεί να φτιάξει τη δική του:




Επίσης φτιάχνουμε origami:


ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ

ΤΡΕΞΕ ΛΑΓΟΥΔΑΚΙ:
Καθόμαστε κυκλικά. Από χέρι σε χέρι τρέχει ένας μεγάλος λαγός, κυνηγώντας ένα μικρό λαγουδάκι.
(πολύ γέλιο!!!)


ΑΔΕΙΑΣΕ ΤΟ ΚΑΛΑΘΙ:
Στο στεφάνι (= καλάθι) βάζουμε μερικά λαχανικά.

Ένας λαγός αρχίζει να τα κυλάει μακριά και 4 κηπουροί προσπαθούν να τα μαζέψουν και να τα ξαναβάλουν στο στεφάνι πριν ο λαγός το αδειάσει τελείως.

ΜΟΥΣΙΚΕΣ ΦΩΛΙΕΣ:
Παίζεται όπως τις μουσικές καρέκλες αλλά με στεφάνια.
Κάθε φορά ένας λαγός μένει χωρίς φωλιά.

ΛΑΓΟΥΔΑΚΙΑ ΑΚΟΥΝΗΤΑ ΑΜΙΛΗΤΑ ΑΓΕΛΑΣΤΑ.
Ένας λαγός γυρίζει την πλάτη του και λέει "1,2,3 κόκκινο φως".
Μόλις γυρίσει και κοιτάξει τα άλλα λαγουδάκια, εκείνα πρέπει να μείνουν ακίνητα σαν αγάλματα.


ΚΡΥΟ ΖΕΣΤΗ
Ένα παιδί κλείνει τα μάτια του και ένα άλλο κρύβει το κουκλάκι-λαγουδάκι στην αίθουσα. Το πρώτο παιδί ψάχνει να το βρει. Τα υπόλοιπα παιδιά το βοηθάνε φωνάζοντας "κρύο" αν είναι μακριά από την κρυψώνα και "ζέστη" αν την πλησιάζει.


ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ

Μπαίνουμε μέσα στα στεφάνια και κρυβόμαστε όσο πιο καλά μπορούμε.
Νιώθουμε ότι έχουμε μια μικρή ουρίτσα, 2 μεγάλα αυτιά, μουστάκια, 4 πόδια, τρίχωμα κτλ

Είμαστε λαγουδάκια που κοιμόμαστε μέσα στη φωλιά μας.
Σιγά σιγά ξυπνάμε και τεντωνόμαστε.
Δειλά δειλά κάνουμε τα πρώτα μας πηδηματάκια.
Μυρίζουμε, τεντώνουμε τα αυτιά μας, ψάχνουμε για τροφή, παίζουμε, καθαριζόμαστε κτλ.
Ξαφνικά ακούμε ένα δυνατό ήχο.
Τρέχουμε να κρυφτούμε.
Τι ήταν άραγε αυτό που μας φόβισε;

Τελικά δεν ήταν παρά ένα πρόβατο.

Χωριζόμαστε σε 2 ομάδες και φτιάχνουμε 2 σειρές, η μια απέναντι στην άλλη. Στη μέση φτιάχνουμε μια γραμμή.
Η μια ομάδα είναι λαγοί και οι άλλη είναι σκυλιά.

Κάθε ομάδα πλησιάζει τη γραμμή και μετά επιστρέφει πίσω.

Αφαιρούμε τη γραμμή.
Οι λαγοί πλησιάζουν τους σκύλους μέχρι εκείνοι να αρχίσουν να γαβγίζουν. Τότε τρέχουν πίσω τρομαγμένοι.


Γινόμαστε ζευγάρια: το ένα παιδί γίνεται λαγός και το άλλο δέντρο.
Τα λαγουδάκια πηδούν μπροστά - πίσω - πλάι από το δέντρο.

Τα "δέντρα" φτιάχνουν ένα κύκλο και τα λαγουδάκια μπαίνουν μέσα.
Σήμερα νιώθουν χαρούμενα γιατί...
(αποφασίζουν γιατί νιώθουν έτσι και βγαίνουν έξω από τον κλοιό των δέντρων και εκφράζουν τη χαρά τους).

Επαναλαμβάνουμε το ίδιο με διαφορετικά συναισθήματα.

Χαλαρώνουμε στη φωλιά μας.
Ακούμε τους ήχους του δάσους και ονειρευόμαστε το αγαπημένο μας μέρος.


ΔΡΩΜΕΝΑ:
Χωριζόμαστε σε ομάδες και κάθε ομάδα πλάθει μια ιστορία.
Στη συνέχεια την παρουσιάζει στους άλλους.




Τέλος, καθώς πλησιάζει το Πάσχα, ας θυμηθούμε το ρόλο του λαγού σ' αυτή τη γιορτή!

εικόνα: mycutegraphics.com